Twilight!

Jag älskar Twilight. Hopplöst, oförbättreligt. Hur kan en bokserie ta mig så med storm? För det är inte vilken bokserie som helst! Det är en helt underbar serie skapad av Stephenie Meyer. Och jag är helt galen i vampyrer. Två bra anledningar. Och så personerna. Man kan leva sig in i Bellas tankar och sätt, Edward får en att dregla och bli alldeles knäsvag och man blir varm utav att läsa om Jakob. Om han inte gör något elak eller helt idiotiskt förstås. Om man tänker att så vill man leva. Alla lyckliga stunder. Men sen är det ju all Bellas otur också. Hon blir spårad, förföljd, jagad av en armé, lämnad, hotad, halvt dödad, död (sen blir hon ju vampyr ifs). Och detta händer under cirka tre år också. Stackars flicka! Nu har jag ifs inte läst sista delen, eftersom den kommer ut på svenska i mars, men jag har läst om den (engelska hemsidor är inte bra för svenska fan...). Och herregud, det blir ju nästan bara värre! Fast man kan ändå inte sluta avundas henne... Tänk att ha en alldeles egen Edward (okej, han behöver inte vara lika försiktig som han är). En som älskar en och alltid kan beskydda en, som aldrig lämnar ens sida (nu menar jag den senare Edward då alltså). Hade det inte varit helt underbart? Tycker åtminstonde jag^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0